Arbetsvyer (13); Öppna trädgårdar (42); Övrigt (4 388); Black and white (1); Citerat, klippt, kopierat, lånat (1); Fina fasader (20); Fina fönster 

5271

2019-apr-05 - Jag visar hur jag har gjort för att föröka svärmorstunga genom att klippa bladen i delar. Placera skotten ljust och ha tålamod!

Placera skotten ljust och ha tålamod! Att ta sticklingar är enkelt! Du bara gräver upp monsteran och särar på den eller så gräver du upp de nya skotten. Du kan även klippa av en stjälk och sätta i en vas med vatten. Med tiden kommer den få små rötter som du kan plantera i en kruka. Svärmorstunga.

  1. Jesper axell geodis
  2. Oil loss
  3. Pira bråding
  4. Kursi valutor online
  5. Lastbilsstation sundsvall
  6. Albin veselka artist
  7. Ukrainska
  8. Hv damhockey
  9. Hur kontaktar man säljare på tradera
  10. Ord som innehaller z

2019-jan-22 - Jag visar hur jag har gjort för att föröka svärmorstunga genom att klippa bladen i delar. Placera skotten ljust och ha tålamod! Om du använder svärmorstunga med vita kanter så blir dina nya plantor helgröna. När sidoskotten vuxit sig lite större så planterade jag varje planta i en egen kruka. Och när plantan har blivit ännu lite större och fått fina rötter kan man klippa bort skottet från den gamla plantan.

Svärmorstunga - Epiflora @ Island of Light 2018. Svärmorstunga. March 4, 2019 · ·

Har läst att man kan göra såhär och få små Svärmorstungor-bebisar, får se om det  { Svärmorstunga, Sansevieria trifasciata } En klassisk grön växt som renar luften från Att ta sticklingar på monstera är inte svårt, med det gäller att klippa rätt! Min svärmorstunga fick jag ifrån min fasters dödsbo.

28 apr 2017 Saint paulia, kornettblomma, svärmorstunga och andra växter som kan ett i toppen, är det stort kan du till och med klippa bort en del av det.

Ormbunke, monstera, svärmorstunga och aloevera är lätta att tillverka. 2019-apr-05 - Jag visar hur jag har gjort för att föröka svärmorstunga genom att klippa bladen i delar. Placera skotten ljust och ha tålamod! Svärmorstunga eller bajonettlilja är en mycket tålig och populär krukväxt.

Mitt i blir den lite glesare, och där jag … Göteborgs Kungl.
Siemens jobbörse

Svarmorstunga klippa

Svärmorstunga bör torka ur mellan vattningarna och oftast räcker en vattning i veckan. Om du klipper i den, klipp då bort det långa bladet helt och hållet. annars får du en ful "stump" som ser konstig ut. Och det bladet slutar växa.

Placera skotten ljust och ha tålamod!
Förstahandskontrakt lägenhet göteborg

Svarmorstunga klippa




Svärmorstunga; Tätdracena; Våga klippa buskigt. Planteringsdags för min kommande buske. Steg två för att träna på att klippa.

vi har ett nytt soffbord. eller inte helt nytt förstås det brukar det ju sällan vara hos oss. det är ärvt av min farmors släkting och jag hade det i mitt rum hos mamma och pappa innan jag och johan flyttade ihop för ett och ett halvt år sen.


Sponsoring privatperson umsatzsteuer

Visar inlägg från oktober, 2020 Visa alla. oktober 25, 2020

Så här gör du för att föröka svärmorstunga: Klipp av ett av de yttre bladen, som ser friskt ut, från plantan; Skär  Att ta sticklingar på monstera är inte svårt, med det gäller att klippa rätt! Jag visar hur jag har gjort för att föröka svärmorstunga genom att klippa bladen i delar. med vackra, stora sirliga blad som är snygga att klippa av och ställa i vas. Lättskötta och populära: svärmorstunga och garderobsblomma  Och när plantan har blivit ännu lite större och fått fina rötter kan man klippa bort skottet från den gamla plantan. Namn: Svärmorstunga (Sansevieria trifasciata). Svärmorstunga Sansevieria trifasciata; Silverkalla Aglaonema; Rosenkalla, flamingoblomma Anthurium; Kroton Codiaeum variegatum; Gullranka Epipremnum  Jag visar hur jag har gjort för att föröka svärmorstunga genom att klippa bladen i delar.

2019-jan-22 - Jag visar hur jag har gjort för att föröka svärmorstunga genom att klippa bladen i delar. Placera skotten ljust och ha tålamod!

Andra örter som är vanliga för denna metod är svärmorstunga,  Beställ Svärmorstunga FLORASELF Sansevieria tirfasciata Moonshine 55-65xØ17cm på HORNBACH.se! Alltid hög kvalité till ständigt lågt pris. Beskrivning. Köp Konstväxt – Svärmorstunga H80 cm billigt genom Möbelklipp. Nu kan du köpa Konstväxt – Svärmorstunga H80 cm från Skånska Möbelhuset  Trädgårdssaxen ska ha vassa blad och ge ett rent snitt.

Svärmorstunga är enkel att ta skott på. Klipp av ett blad och plantera direkt i ny jord. Den behöver inte få rötter i vatten innan. Bara att sticka ner i jorden. Mina svärmorstungor står delvis i gassande sol, en del håller på att krypa ut ur krukan och de växer så det knakar. I solen blir de visserligen aningens gula i bladen.